fbpx

עיצוב לוגואים בצורה מקצועית!
מה הופך לוגו למנצח?

עיצוב לוגואים - המדריך לעיצוב לוגו מקצועי

שתפו את הפוסט כדי לעזור לעוד אנשים

עיצוב לוגואים - זה רק נראה פשוט

לוגו הוא חלק משמעותי במיתוג העסקי והוא האלמנט הגרפי הכי מעניין בעולם העסקי, עיצוב לוגואים נראה כמו גרפיקה פשוטה אך מאחורי כל גרפיקה כזאת יש סיפור מעניין, ואם לא קיים סיפור כזה אז זה סתם עיצוב גרפי פשוט ולא לוגו מקצועי.

בפוסט הזה אנחנו מביאים לכם את האלמנטים החשובים שעליהם מבוסס לוגו מקצועי, ונספר לכם איך עיצוב לוגואים מתבצע בצורה חכמה כך שהסמליל יתאים בול לעסק שלכם ולמסרים שהוא משדר.

מה הופך לוגו לחכם ומקצועי?

לפני שניכנס לפרטים הטכניים בעיצוב לוגואים, נסביר בפשטות מה הופך לוגו לחכם ומקצועי.

לוגו מקצועי חייב להיות מיוחד, הולם, וזכיר. שלושת התכונות האלה הם הבסיס לכל לוגו מוצלח, רוב האנשים חושבים שלוגו חייב לכלול את המוצרים והשירותים שהעסק מוכר, או להכיל אלמנט מסויים מהעסק או מבעליו, זאת אחת הטעויות הכי נפוצות של בעלי עסקים, תפקיד הלוגו הוא לא להיות באנר פרסומי, או פלטפורמת הסברה לשירותי העסק, הוא גם לא חייב לכלול שום דבר שקשור לעסק או לבעליו, הוא פשוט חייב להיות מיוחד, הולם, וזכיר. ופה אנחנו נסביר על כל אחת מהתכונות האלה וכמובן נראה דוגמה שמוכרת לכולנו ומשקפת את כל ההסברים שלנו.

עוד על בניית לוגו במשרדנו תמצאו בפוסט הזה

עיצוב לוגואים - המדריך לעיצוב לוגו מקצועי

מה הפונקציונליות של לוגו?

כמו שאמרנו מקודם, לוגו לא אמור להכיל פרטים מהעסק ולא חייב להיבנות מתוך המחשבה שהוא חייב לייצג את מה שהעסק עושה. אז מה בעצם הפונקציונליות של לוגו? 

לוגו מקצועי ומוצלח חייב להיטמע בערכי העסק, ולהזדהות עם כל השירותים, מוצרים, והערכים של העסק. כלומר, המטרה הראשית של לוגו הוא להפוך לכלי זיהוי של העסק ולייצג את החברה בגרפיקה אחת פשוטה, והוא חייב להיות מובן וברור בכל הפלטפורמות שאנחנו מטמיעים אותו, בין אם זה באתר החברה, בתמונת הפרופיל של העסק, על חולצות ושלטים, על החשבונית והצעת המחיר, ובכל פרט שקשור לעסק שאתם יכולים לחשוב עליו. 

העקרונות החשובים בעיצוב לוגואים מעולים

הזכרנו בפוסט את שלושת העקרונות הבסיסיים ללוגו מוצלח: מיוחד, הולם, וזכיר.

כדי להסביר את שלושת העקרונות האלה, בואו ניקח לדוגמה לוגו מעולה תוצרת כחול-לבן ואחד האהובים עלינו, ונסביר למה הוא כזה מעולה. 

קבלו את הלוגו של האוניברסיטה הפתוחה

עיצוב לוגואים

לוגו האוניברסיטה הפתוחה עוצב על ידי המעצב הגרפי ירום ורדימון בשנת 1974, הוא לוגו כל כך חכם ומקצועי שעדיין מתאים לעידן הנוכחי ומצליח להשתלב בכל הפלטפורמות העכשיוויות. הסמל מורכב מדימוי מופשט המייצר תחושה של דינמיות, גמישות וזרימה ובמקורו נצבע בצבע כחול כצבע המזוהה עם המדינה. תחושת הדינמיות, הזרימה והגמישות הם הערכים שהאוניברסיטה הפתוחה רוצה לשדר לקהל היעד שלה, ללמוד מכל מקום ובזמן הנוח להם. ליד הסמל הוצב השם של האוניברסיטה הפתוחה בשלוש שפות, אבל אחרי שהלוגו חדר חזק למוח של כולנו, ניתן היום להשתמש בו לבד וכולנו נזהה שמדובר באוניברסיטה הפתוחה. 

ואלה האלמנטים שלוגו מקצועי מבוסס עליהם:

מיוחד - לבדל את הלוגו מהמתחרים

עיצוב לוגואים בצורה מקצועית חייבת לבדל את המותג מהמתחרים, להיות שונה בעיני קהל היעד. זאת אסטרטגייה חשובה מאוד בתחום השיווק, לכולנו יש מתחרים, והשוק מוצף בהיצע שלפעמים מציק ומבלבל אותנו. אז בתחרות הזאת המותג חייב להיות שונה ולבדל את עצמו בתחרות, וזה בדיוק מה שעשה המעצב ירום ורדימון בלוגו של האוניברסיטה הפתוחה. תעיפו מבט על המתחרים של האוניברסיטה הפתוחה:

עיצוב לוגואים
עיצוב לוגואים
עיצוב לוגואים

שני הלוגואים של אוניברסיטת חיפה והאוניברסיטה העברית מכילים גג עם ארובה, משהו שישדר מסר של מוסד לימודי, והלוגו של הטכניון מבוסס על האות ט׳ עם גלגל שיניים כרפרנס למוסד שמלמד הנדסה.

אלו רק שלושה מתחרים, אתם יכולים להסתכל על הלוגואים של שאר האוניברסיטאות ומוסדות הלימוד ותראו שרובם מכילים אלמנטים דומים, לפעמים זה לפיד, או גג עם ארובה, או סרט מעופף, או כובע סטודנטים. אבל הלוגו של האוניברסיטה הפתוחה שונה ומיוחד. הוא לא מכיל שום אלמנט שקשור למוסד לימודי, וזה מה שהופך אותו למוביל בעיצובו.

הולם ומשתלב טוב

הכוונה שלנו בלוגו הולם הוא ההתאמה שלו לחברה שהוא מייצג והנראות שלו בפלטפורמות השונות, לוגו מקצועי חייב להיות פשוט וכזה שאפשר להטמיע אותו בכל פלטפורמה אפשרית כך שהוא יהיה ברור ומובן, ובאותה נשימה שיתאים לכל מה שהחברה רוצה למכור, לשווק, או להעביר כמסר על התרבות הארגונית שלה. אם ניקח את הלוגו של האוניברסיטה הפתוחה אז ניתן לראות בבירור שלא משנה איפה תנסו לשים אותו, גם בעולם האמיתי וגם בדיגיטל הוא תמיד יופיע בצורה ראויה ויהיה מובן וברור לכולם, ובנוסף הוא יכול להתאים לכל שירות שהם מעוניינים לשווק, אנחנו לא בטוחים לגבי הלוגואים האחרים, וזאת הכוונה ללוגו הולם.

זכיר

התכונה השלישית ואחת החשובות של לוגו מקצועי הוא שיהיה זכיר, אלמנט גרפי שמספיק להסתכל עליו פעמים בודדות כדי לקלוט אותו ושהוא יחרט חזק במוחנו, העולם עמוס בדוגמאות של לוגואים כאלה. תסתכלו על שני הלוגואים של האוניברסיטה העברית ושל אוניברסיטת חיפה, האם הייתם יכולים לזהות לאיזה אוניברסיטה כל לוגו שייך אם השם של האוניברסיטה לא היה כתוב? נכון שזה קשה  ומבלבל?

אבל הלוגו של האוניברסיטה הפתוחה כל כך קל לזכור אותו, ספינר פשוט שאפשר לזהות אותו ישר מבלי להסתבך לאיזה מוסד הוא שייך. וזה כוחו של לוגו מעולה. 

פלטת צבעים - הזהות העיצובית שלכם

אחרי שהגדרנו את שלושת האלמנטים הבסיסיים שעליהם לוגו חייב להתבסס, מגיע השלב הצבעוני. 

זהות עיצובית היא הגדרת הצבעים המתאימים לעסק שלכם, את הזהות הזאת קובעים על פי מחקר מקדים על מטרות העסק, החזון שלו, ניתוח קהל היעד, וניתוח התחרות. לצבעים יש כוח אדיר והשפעה רבה על כולנו, הפסיכולוגיה של הצבעים הוא תחום מחקר מאוד מעניין, ומעצבים גרפיים חייבים להכיר את הכוח של כל צבע.

אחרי שמגדירים את פלטת הצבעים המתאימה לעסק, גוזרים מהזהות הזאת את צבעי הלוגו. לוגו יכול להיות בכמה גרסאות, כלומר צבוע במספר צבעים אם רוצים ליישם אותו בדרכים שונות. אבל הצבעים חייבים להיות קבועים מראש ומזוהים עם העסק,כך העסק מקבל זהות המייחדת אותו עם הזמן, ואנשים מכירים אותו לפי הלוגו ולפי הצבעים שלו או של הפלטפורמה בה הוא מפורסם.

עיצוב לוגואים
עיצוב לוגואים
עיצוב לוגואים

האם בכלל צריך סמל בלוגו?

כשמדברים על עיצוב לוגואים המחשבה היא תמיד בכיוון של עיצוב סמלים בנוסף לשם, אבל לוגו לא חייב להכיל סמל מסויים ובהרבה מקרים דווקא עדיף בלי. בפוסט הזה [כל מה שרציתם לדעת על עיצוב לוגו מקצועי לעסק שלכם] הסברנו על סוגי הלוגואים הקיימים ועל ההבדל ביניהם, נקצר את ההסבר פה ונגיד שקיימים בעולם סוגים שונים של לוגואים, מביניהם יש את ה- Lettermark וה- Wordmark, ואלה לוגואים המבוססים על שם, ויש את ה- Pictorial marks וה- Abstract Logo שהם לוגו ציורי ולוגו מופשט. כמובן שניתן לשלב בין הסוגים ולקבל קומבינציה מסויימת אבל אנחנו דנים עכשיו בלוגואים הציורי והמופשט. 

אז מתי לעצב לוגו סמל ציורי או מופשט ללוגו שלכם ומתי לוותר עליהם?

בני האדם עצלנים מדי מכדי ללמוד

“אל תדחה למחר מה שתוכל לדחות למחרתיים.”, המשפט הציני והמצחיק הזה מראה עד כמה האנשים לא אוהבים לעשות דברים, ולא אוהבים ללמוד דברים חדשים. לוגו חדש אמור להיות המזהה של העסק, ואם זה לוגו מסוג Pictorial marks (לוגו ציורי) או Abstract Logo (לוגו מופשט), אז צריך לעבוד קשה כדי ללמד את האנשים להכיר אותו, ולהטמיע אותו במוחם. ולפעמים זה לא באמת נחוץ, ולוגואים מסוגים אחרים עושים עבודה מצויינת גם בלי הסמליל המצוייר.

מתי לא צריך לעצב סמל?

לוגואים מופשטים וציוריים הם הכי נחשקים בשוק, תחשבו על הלוגו של נייקי, מקדונלדס, והאוניברסיטה הפתוחה. אלה סמלים פשוטים, עיצובים גרפיים חכמים שמרוב הפשטות כולנו מתחברים אליהם, ואחרי כל כך הרבה זמן אנחנו גם יודעים מה עומד מאחורי הסמל, לא רק השירותים והמוצרים שהם מוכרים, אלא גם הערכים, התרבות של החברה ועוד המון דברים שהמותג משדר. 

עכשיו תנסו לדמיין לוגו מופשט של חברה לא מוכרת, כמה כסף ומאמץ הייתה החברה צריכה להשקיע בשיווק כדי להטמיע במוח שלכם את המסרים, המוצרים, והערכים שלה? התשובה היא הרבה מאוד כסף, ואם אין לכם תקציבי שיווק גדולים להעלאת מודעות אז אולי כדאי לשקול לוותר על לוגו מסוג זה.

עסקים מסוג B2B הוא מקרה נוסף שבו השימוש בלוגו מופשט לפעמים מיותר, בגלל אסטרטגיות השיווק וקהל היעד בעסקים מסוג זה, האפקטיביות של לוגו מופשט הוא לא כזה גדול, לכן עדיף לשקול דווקא לוגואים מסוג Wordmark או Lettermark.

בכל מקרה, ולא משנה איזה סוג לוגו אנחנו מעצבים, תמיד חייבים לעמוד בשלושת הקרטריונים שהגדרנו למעלה, לוגו מיוחד, הולם, וזכיר. הנה דוגמאות ללוגואים כאלה מהעולם האמיתי:

עיצוב לוגואים
עיצוב לוגואים

אז מתי כן לעצב לוגו ציורי או מופשט?

לסימבולים יש כוח עצום, ובפשטות שלהם יש קסם נחשק שרובנו רוצה, לוגואים מהסוגים האלה יוטעמו בצורה מצויינת על כל פריט שהחברה רוצה לשווק, אייקון קטן שנמצא על השלט, חולצות, כובעים, הצעות מחיר, חשבוניות, האייקון של האפליקציה, וכל דבר ששייך לחברה, נסכם ונגיד שלוגו שמכיל סמל הוא מקרה מצויין לחברה שרוצה להטמיע את המיתוג שלה בפלטפורמות שונות בצורה אידאלית. וכמו שהזכרנו מקודם, יש צורך בהשקעת תקציב שיווק להעלאת המודעות כדי שאנשים יכירו אותכם ואת המותג שלכם רק מלהסתכל על הגרפיקה הפשוטה והחכמה הזאת.

מקרה נוסף שכדאי לכם לשקול עיצוב אייקון, הוא אם לעסק שלכם יש חטיבות שונות, משהו בסגנון של מותג על המכיל בתוכו כמה קטגוריות השונות זו מזו, והדבר העיקרי שיחבר בין הקטגוריות האלה הוא הלוגו שלכם. ראינו למעלה איך הלוגו של האוניברסיטה הפתוחה מוטמע עם צבעים שונים עבור שירותים שונים.

השלב האחרון - לבנות אסטרטגיה

אז אחרי שניתחנו את שוק, בדקנו את המתחרים, ועיצבנו לוגו שמתאים בול בשבילכם, הגיע הזמן להטמיע את הלוגו כחלק בלתי נפרד מהמותג שלכם. עיצוב הלוגו הוא רק השלב הראשון, והצעד ההתחלתי לעבר ההצלחה שלכם, אתם לא תהפכו למותג רק מעיצוב הלוגו, אבל יש בכם את הפוטנציאל להפוך לכאלה. ומפה רק מתחילים עבודה. כדי להעלות את המודעות, יש צורך בתכנית שיווקית שחלק ממנה הוא העלאת המודעות למותג, והעברת המסרים השיווקיים לקהל היעד שלכם.

רוצים להתקדם למיתוג מקצועי?

תשאירו לנו פרטים!

עוד נושאים מעניינים

שיווק במדיה החברתית
blog

הכוח של שיווק במדיה חברתית: גם העסק שלך צריך את זה

שיווק במדיה החברתית הפך לחלק מהותי באסטרטגיית השיווק של כל עסק. עם יותר מ-4 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, המדיה החברתית מספקת הזדמנות לעסקים לתקשר עם לקוחות בצורה מדהימה, בנוסף, שיווק במדיה החברתית מגביר את המודעות למותג ועוזר להגדיל את העסק. בפוסט הזה נדבר על החשיבות של שיווק במדיה החברתית ומדוע הוא חיוני להצלחתו של כל עסק.

רוצים לקחת את העסק שלכם צעד קדימה?

דברו איתנו

0