fbpx

איך יראה העתיד של הפרסום הדיגיטלי?
גוגל ומטא מאבדות גובה!

העתיד של הפרסום הדיגיטלי
הקרב על נתח שוק הפרסום הדיגיטלי הולך ומסתבך, מתחרות חדשות נכנסו לשוק וגורמות לאיבוד גובה מצד ענקיות הדיגיטל מטא וגוגל, אז איך יראה העתיד של הפרסום הדיגיטלי? ואיך תכינו את העסק שלכם ותתאימו אותו לשנוי המתרחש?

שתפו את הפוסט כדי שנגיע לעוד אנשים

גוגל ומטא שלטו בעשור האחרון בפרסום הדיגיטלי, אבל שחקנים חדשים נכנסו חזק לתחרות

פרסום ושיווק דיגיטלי הם ערוצי השיווק הנפוצים ביותר בעולם המודרני, כל כך קל לפרסם היום ולהגיע לקהל היעד שלנו! הפרסום הפך ליעיל ונוח במיוחד בזכות מאגר המידע העצום שיש לחברות הענק מטא (חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ) וגוגל, הדבר איפשר למפרסמים ולבעלי עסקים למקד פלח שוק רצוי ולהגיע אליו ביעילות מקסימלית, להבדל משיטות פרסום מסורתיות.

שתי חברות הענק שלטו במשך עשור בכל מה שקשור לשיווק ופרסום במדיה החברתית, הם תפסו את רוב נתח השוק של הפרסום הדיגיטלי, זאת הייתה שליטה אבסולוטית שכל בעל עסק הכיר, אבל המגמה התחילה להשתנות, שחקניות חדשות נכנסו לעולם הפרסום הדיגיטלי ומאיימות על מעמדם של מטא וגוגל.

העתיד של הפרסום הדיגיטלי משנה מגמה, ענקיות נוספות כמו נטפליקס, דיסני וטיקטוק נוגסות מפלח שוק הפרסום הדיגיטלי ומחלישות את השליטה של מטא וגוגל.

על פי מאמר שפורסם בוול סטריט ג’ורנל שמנתח את ה- US Digital Ad-Dollar או במילים יותר פשוטות את כמות הדולרים המושקעים בפרסום דיגיטלי בארה״ב, נמצא כי לראשונה מזה עשור שתי הענקיות גוגל ומטא כבר לא תופסות את רוב התח השוק ב- US Digital Ad-Dollar והם תופסים היום ״רק״ 48.4% מהפרסום הדיגיטלי בארה״ב ומעריכים שהשנה המספר ירד אפילו יותר ויעמוד על 44.9%. כמובן שהמספרים עדיין עצומים, וחברות הענק מטא וגוגל עדיין השחקניות העיקריות בשוק הפרסום הדיגיטלי, אבל משהו מתחיל להשתנות, איבוד הגובה של החברות האלה מרמז לנו על העתיד ועל השינוי שהוא הולך להביא. את המחקר ביצעה חברת המדיה הדיגיטלית האמריקאית Insider Intelligence Inc. והחברה מעריכה שהמגמה הזאת תימשך גם בעתיד, כלומר חברות אחרות יתפסו יותר נתח שוק בפרסום ובעלי עסקים חייבים לקחת את זה בחשבון ולהתחיל להשקיע ולפרסם בערוצי פרסום אחרים.

טיקטוק ואמאזון מעלות הילוך

על פי Insider Intelligence, השליטה של TikTok בשוק הפרסום הדיגיטלי בארה”ב יותר מהכפיל את עצמו בשנת 2022, הודות לכמעט 100 מיליון המשתמשים הפעילים החודשיים שלה בארה”ב, הוויראליות של הפלטפורמה והחיבור שלה עם דור ה-Z, דור ה- Y והמשפיענים. עם זאת, חלקה הכולל עדיין קטן, ומהווה רק 2% מההוצאות על מודעות דיגיטליות בארה”ב, לפי Insider Intelligence, שצופה שהמספר הזה יגדל ל-2.5% השנה. 

אמאזון גם חזק בבמירוץ ונוגסת נתח שוק יותר גדול מטיקטוק, הפלטפורמה שלה משמשת הרבה בעלי עסקים להגיע לקהל היעד שלהם, בשנת 2022 היא היוותה 11.7% משוק הפרסום הדיגיטלי והצפי שמספר זה יגדל בשנת 2023 ויעמוד על 12.4%.

אם אנחנו בוחנים את המספרים האלה אנחנו מבינים שאמאזון וטיקטוק מתחזקות עם השנים, בעוד שגוגל ומטא נחלשות! למה זה קורה? האם יש עוד פלטפורמות שחודרות לשוק הפרסום הדיגיטלי? ואיך אתם כבעלי עסקים תדעו להתאים את עצמכם לשינוי שמתרחש?

איך לא ללכת לאיבוד באוקיינוס הפרסום הדיגיטלי

בפוסט הזה סקרנו את חברות הענק ששולטות בשוק הפרסום הדיגיטלי, ודיברנו על העתיד של הפרסום הדיגיטלי ועל השינוי שהוא עובר. בפוסט סקרנו את מטא, גוגל, טיקטוק ואמאזון, אבל יש עוד חברות גדולות שתופסות נתח לא מבוטל משוק הפרסום, חברות כמו טוויטר, סנאפצ׳אט, וחברות סטרימיינג שמשיקות פלטפורמות פרסום כמו נטפליקס ודיסני. אז במקום ללכת לאיבוד באוקיינוס הפרסום הדיגיטלי, באנו לעשות לכם סדר.

השינויים בעולם הפרסום הדיגיטלי

ראשית נבין למה השינוי בעולם הפרסום הדיגיטלי קורה. 

להבדל מפרסום מסורתי, עידן הדיגיטל הוא מאוד דינמי, אנחנו אוהבים לצרוך תוכן דיגיטלי, ועם הזמן אנחנו אוהבים יותר קטעי וידאו קצרים ופחות מלל ארוך. ולכן יש לכולנו את כל האפליקציות בסמארטפון. כשטיקטוק חדרה לשוק כולנו היינו בטוחים שנגמר עידן האינסטגרם, אבל אף אחד מאיתנו לא מחק את האפליקיצה, אנחנו לא החלפנו את אינסטגרם בטיקטוק, פשוט חילקנו את הזמן שלנו לאפליקציה נוספת. כנ״ל גם לגבי פייסבוק, כולנו נכנסים קצת לטיקטוק, קצת לאינסטגרם, קצת לפייסבוק, ומשאירים גם זמן לנטפליקס ולדיסני, ומדפדפים טיפה באמזון! אנחנו נמצאים בכל מקום, ואיפה שאנחנו נמצאים גם המפרסמים רוצים להיות. וכך חלוקת התקציב נחלקת ליותר ערוצים והפערים בין הפלטפורמות מצמצם. מטא וגוגל עדיין שולטות בשוק הפרסום בגלל היעילות הרבה שלהם, כמות המידע שיש להם על המשתמשים היא עצומה, לכן הפרסום דרכם הוא מאוד יעיל ומוצלח. אבל עם הזמן גם חברות אחרות מתייעלות בפרסום שלהם, ונותנות את האפשרות לבעלי עסקים לחשוף את השירות ומוצר שלהם בערוץ אחר.

תתאימו את עצמכם, תסתגלו ותנצחו

הצעד הראשון הוא מחקר שוק שמטרתו לדעת איפה אתם נמצאים ואיפה הלקוחות הפוטנציאלים שלכם נמצאים! הצעד הבא הוא לא לפסול פלטפורמה מראש על סמך רגש או שמועה, תמיד אפשר להתנסות ולהקצות תקציבים. מפה אתם צריכים להתחיל לעבוד מסודר עם קביעת יעדים. אנחנו בונים ללקוחות שלנו תוכנית שיווקית מוגדרת היטב שכוללת בתוכה את כל הניתוחים ואת האפשרויות הקיימות לפרסום, בתוך התכנית אנחנו קובעים תקציבים שמהם גוזרים את התקציבים הנדרשים לכל ערוץ פרסום. חלוקת התקציביםלא צריכה להיות שווה, והיא צריכה להיות מותאמת לניתוח שבוצע על קהל היעד בכל פלטפורמה. כך שיטת הפרסום תהיה יותר יעילה וחשיפת המוצר תהיה אופטימלית.

צריכים ייעוץ שיווקי לשיפור ביצועי העסק שלכם?
השאירו לנו פרטים

עוד נושאים מעניינים

שיווק במדיה החברתית
blog

הכוח של שיווק במדיה חברתית: גם העסק שלך צריך את זה

שיווק במדיה החברתית הפך לחלק מהותי באסטרטגיית השיווק של כל עסק. עם יותר מ-4 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, המדיה החברתית מספקת הזדמנות לעסקים לתקשר עם לקוחות בצורה מדהימה, בנוסף, שיווק במדיה החברתית מגביר את המודעות למותג ועוזר להגדיל את העסק. בפוסט הזה נדבר על החשיבות של שיווק במדיה החברתית ומדוע הוא חיוני להצלחתו של כל עסק.

רוצים לקחת את העסק שלכם צעד קדימה?

דברו איתנו

0