fbpx

קהל יעד | אפיון קהל מטרה לשיווק יעיל ומוצלח

כשאנחנו נפגשים עם לקוחות חדשים שבאים לקבל עזרה וייעוץ שיווקי, אחת מהשאלות הראשונות שלנו היא ״למי אתם פונים?״, ״מי קהל היעד שלכם?״, אנחנו תמיד מופתעים לשמוע את אותה תשובה, רוב בעלי העסקים עונים: ״כולם״, ״אני רוצה שכולם יקנו ממני״, ״אין לי קהל ספציפי, כמה שיותר יותר טוב!״. 

עכשיו שלא תטעו! כולנו רוצים שכולם יקנו מאיתנו, שכל העולם יהפוך להיות לקוחות שלנו, אין יותר טוב מזה, אבל בפועל זה לא יכול להתקיים, ושיווק לכל האוכלוסיות הוא בזבוז כסף, משאבים, ועצבים. אז בואו נדבר על אפיון קהל יעד, ואיך הוא עוזר לכם לייעל את העסק ולהגדיל את המכירות שלכם.

אפיון קהל יעד

אפיון קהל יעד הוא חלק מהתוכנית השיווקית, שהיא תכנית פעולה מוגדרת היטב שמטרתה להשיג את היעדים שלכם ולגרום לעסק שלכם לצמוח.

למי העסק פונה?

הגדרת קהל יעד הוא חלק מאוד חשוב באסטרטגיית השיווק. השאלה הראשונה שצריך לענות עליה בבניית המותג היא “למי העסק שלכם פונה?”, מי אותם אנשים שאתם רוצים להפוך לצרכנים. זיהוי פלחי שוק ושוקי מטרה יספקו לנו את המידע הדרוש לקביעת כללי יסוד שיעזרו לנו לנווט את התוכנית בצורה יעילה, ויאפשר לנו לפנות לקהל ספציפי מבלי לבזבז כסף על קהל לא רלוונטי בהמשך.
 
לדוגמה, אם העסק שלי מוכר מוצרים לתינוקות, אני לא אבזבז משאבים בשיווק המוצר לצעירים רווקים, כי אלה לא יהיו לקוחות שלי.
 
אז לפני שמתחילים לפרסם ולשווק את העסק על “אוטומט”, ממקדים את קהל היעד וקולעים ישר אליו.
 
ככל שנעמיק יותר בניתוח קהל היעד ואת פלח השוק כך נקבל יותר מידע על הקהל שלנו, ויש הרבה פרמטרים שאפשר לחקור ולנתח, כגון, ניתוח הסביבה הדמוגרפית, ניתוח הסביבה החברתית-תרבותית, הסביבה הכלכלית, ועוד.
 
קבלת נתונים מהשטח יאפשרו לנו למצב ולבדל את העסק שלנו מאחרים, וכך אפשר לבנות דרכי תקשורת בינינו לבין הלקוחות.
 

פילוח שוקי צרכנים והגדרת קהל היעד במשרדנו

קהל יעד הוא פרמטר שנלקח ברצינות במשרד שלנו, זה אולי נראה לא חשוב, אבל ניתוח נכון ופנייה לאוכלוסייה מתאימה יגדיל את הרווחים שלכם ויצמצם את הוצאות השיווק והפרסום.
לכן מאוד חשוב להשקיע בניתוח זה. במשרד הפרסום Nevin’s Concept אנו עובדים לפי מתודולוגיית עבודה מסודרת, אשר מנתחת תחילה את פלחי השוק שהעסק מעוניין לפנות אליהם על פי המאפיינים התיאוריים הבאים:
 
פילוח גיאוגרפי
חלוקת השוק למאפיינים גאוגרפים כגון מדינה, מחוזות, ערים, שכונות, ועוד. תוך התחשבות בהבדלים המקומיים ובאופן בו נתפס המוצר באותו אזור
פילוח דימוגרפי
חלוקת השוק למאפיינים דימוגרפים כגון גיל, מגדר, הכנסה, תעסוקה, השכלה, דת, גזע, גודל משפחה, דור, לאום, ומעמד חברתי. דרך הפילוח הזה ניתן למקשד את המשתנה הדימוגרפי אילו נרצה לפנות
פילוח פסיכוגרפי
חלוקת השוק לקבוצות על בסיס המאפיינים הפסיכוגרפים, לדוגמה איפיון ופילוח שוק המטרה לפי סגנונות החיים ותפיסת העולם. דבר שיעזור לנו לסנן את הפנייה שלנו ולהגדיר את המסר המתאים ביותר עבור אותה אוכלוסייה
בסיכום הניתוחים האלה אנחנו נקבל מידע מדוייק על קהל היעד שלנו, נדע מי הם ומה ומאיזה אזורים, מה התחביבים שלהם, מה מעניין אותם, ועוד המון מידע שימושי לפרסום.
אחת מהתובנות החשובות ביותר בניתוח קהל יעד הוא לדעת איפה הם מבלים את זמנם ובאיזה מדיה חברתית ניתן לפנות אליהם. כמובן שאנחנו פונים לקהל יעד ספיציפי לפי מסרים שיווקיים מתאימים שמדברים אליו וקולעים לרגשות שלו, ואת המסרים האלה צריך להתאים לפלטפורמה מסויימת, אי אפשר לפנות לצעירים בטיק-טוק במסרים שיווקיים המתאימים ללינקדאין, זה פשוט ישעמם אותם והם יעברו הלאה. דיוק המסר והתאמה לפטפורמה הם רק שתי תוצאות מהרבה שמקבלים מניתוח קהל היעד, אז אל תקלו ראש בניתוח הסופר חשוב הזה.
 

רוצים לדעת עוד על תוכנית שיווקית?

0