fbpx

כל מה שרציתם לדעת על לוגו מקצועי לעסק שלכם

לוגו מקצועי הוא החזית השיווקית שלכם! תשקיעו בו

עיצוב לוגו לעסק הוא חלק מתהליך מיתוג עסקי, והוא הבסיס והיסוד של הזהות המיתוגית שלכם! הרבה עסקים מתחילים ועסקים קטנים מתפשרים על הלוגו שלהם ומחפשים תחליפים זולים או עיצובים חינמיים רק כדי שיהיה להם משהו, אבל אף עסק לא רוצה להראות זול ולא מקצועי. בפוסט הזה אנחנו מביאים לכם את כל מה שרציתם לדעת על לוגו מקצועי לעסק שלכם, וכך תקבלו החלטות טובות יותר.

DESIGN IS THE SILENT AMBASSADOR OF YOUR BRAND

מה זה לוגו?

לפני שמתחילים, נשאלת השאלה מה זה לוגו בכלל ולמה עיצוב לוגו לעסק חשוב שיהיה מקצועי?
בעולם העסקי והמיתוגי, הלוגו הוא אובייקט גרפי שנועד להיות המזהה של העסק. לוגו מקצועי צריך לשדר את המסרים של העסק ולהיחרט בתודעת הקהל הרואה אותו. וכך דרך הלוגו, העסק נטמע במוחם של הלקוחות. כלומר הלוגו הוא שפה גרפית שמדברת ללקוחות שלנו בצורה שיווקית.
בעולם הגרפי קיימים 7 סוגים של לוגואים שהתפתחו עם השנים, הם שונים אחד מהשני וכל אחד מעביר מסר בצורה אחרת, אבל המהות שלהם זהה והיא להיות בקדמת הבמה השיווקית שלכם. בהמשך הפוסט נדבר על סוגי הלוגואים השונים ועל ההבדלים ביניהם. אבל בינתיים בואו נדבר קצת על החשיבות של לוגו לעסק שלכם!

6 סיבות למה לוגו כל כך חשוב לעסק שלכם

אז כמו שאמרנו קודם, הלוגו צריך להיות בקדמת הבמה השיווקית שלכם, הוא צריך לייצג את העסק ולשדר את המסרים שלו! וכדי להבין לעומק על החשיבות שלו, הנה 6 סיבות למה לוגו כל כך חשוב לעסק שלכם

מושך תשומת לב
לוגו הוא האובייקט הגרפי הראשון שלקוחות נתקלים בו, אם הלוגו שלכם חובבני ולא מקצועי אנשים פשוט לא ישימו לב אליו, וכך אתם תפספסו קהל פוטנציאלי, לוגו מקצועי ימשוך תשומת לב וימשוך אליכם לקוחות.
אין שני לרושם ראשוני
כמו שאודי כגן אומר בסדרת ״משיח״, אין שני לרושם ראשוני! הרושם שאתם משאירים אצל האנשים במפגש הראשון משפיע המון על ההחלטה שלהם אם להפוך ללקוחות או לא. הלוגו שלכם הוא הראשון שנפגש עם האנשים לכן חשוב שהוא ישאר רושם מעולה!
הוא הבסיס לזהות המיתוגית שלכם
מיתוג עסקי הוא תהליך שלם שמורכב מהמון אלמנטים, אבל הבסיס לכל האלמנטים האלה הוא הלוגו, מסביבו אנחנו בונים את כל הזהות המיתוגית שהופכת להיות הדנ״א של העסק. כדי שזהות מיתוגית תהיה מקצועית ומנצחת הלוגו חייב להיות מושקע ומדוייק!
קליט!!
תדמיינו שאתם בחנות נעליים, אתם מעיפים מבט מסביב וכבר מזהים את סוגי הנעליים! אדידס, נייקי, ניו-באלנס, ועוד... הסיבה לזה הוא האייקון הקטן שעל הנעל, הלוגו המאוד קליט גורם לנו לזהות את הפירמה שעומדת מאחורי המוצר. וזה הכוח של לוגו מקצועי, הוא קליט!
פשוט להיות שונים
מה ההבדל בין כוס קפה מתחנת דלק לכוס קפה בסטארבקס? הערכים שהלוגו המוטבע על הכוס משדר! לוגו חזק יבדל אתכם מהמתחרים, והוא יגרום לכם להיות שונים עם הערכים שאתם קובעים לעצמכם, כך קהל היעד שלכם ידע מי אתם ואיזה ערך אתם נותנים אל מול המתחרים.
בונה עבורכם קהל נאמן
בסוף התהליך, קהל נאמן יבנה מסביב לעסק שלכם בעזרת הלוגו, הם יזהוו אתכם במדיה החברתית, בשילוט, בכרטיסי הביקור, ובכל מקום אחר בעזרת הלוגו, ויהפכו מלקוחות רגילים ללקוחות נאמנים שיקנו ממכם שוב ושוב וישווקו אתכם מפה לאוזן!

עיצוב לוגו לעסק שלכם בצורה מקצועית הוא הבסיס להצלחה! אל תתפשרו על האיכות שלו.

תהליך עיצוב לוגו במשרדנו

בתחילת הפוסט הסברנו מה זה לוגו, ומה הוא מייצג, וכמובן על החשיבות הוויזואלית שלו שתורמת רבות לערך המותג שאתם שואפים אליו.
 
רוב העסקים המתחילים מנסים לחסוך ולקצר תהליכים בכך שהם מחפשים עיצוב לוגו בחינם או בזול, זאת אחת הטעויות הקריטיות שעסק יכול לעשות, הלוגו הוא איש השיווק שלכם, הוא הממשק הראשוני ביניכם לבין הלקוחות שלכם, עיצוב לוגו חינם זה כמו להעסיק איש שיווק בחינם, הוא פשוט לא יעשה את העבודה השיווקית הרצויה והעסק לא יצמח.
 
אנחנו מאמינים שהשקעה בחזות המיתוגית תניב לעסק שלכם תוצאות מדהימות, עיצוב לוגו לעסקים הוא תהליך מסודר שבו אנחנו מנתחים את סביבת העסק שלכם ויוצרים את הלוגו בהתאם לדרישות שלכם ולדרישות השוק, וכל זה במחירים נוחים ומבלי לקרוע את הכיס. כך אנחנו עושים את זה:

שלבים בעיצוב לוגו

לאחר שהבנו שעסק השואף להצלחה חייב לוגו מוצלח, אלו שלבי העבודה במשרד שלנו לבניית לוגו מנצח:
הכרת העסק
הכרת העסק שלכם, למידת המטרות שהעסק מציב לעצמו ומה השאיפות שלו, בכדי לבנות אסטרטגיה מיתוגית
ניתוח מתחרים ותחרות
ניתוח תחרות בשוק, לדעת וללמוד מי המתחרים ומה סוג התחרות
מיצוב ובידול
מיצוב העסק מול קהל היעד הרצוי ובידול העסק מהמתחרים
קווי יסוד
הגדרה ביחד איתכם כל קווי יסוד שישמשו אותנו לתחילת עיצוב ומיתוג
יצירת סקיצות
יצירת שלושה סקיצות המבוססות על קווי היסוד והאסטרטגיה המיתוגית
בחירת סקיצה
בחירת הדוגמה המתאימה ביותר לטעמכם, והמשך עבודה בשיתוף אתכם לשיפור אותה דוגמה עד שמגיעים לתוצאה המושלמת
מסירת הלוגו
מסירת התוצאה. עיצוב לוגו המבוסס על אסטרטגיה מיתוגית ומתאימה לדרישות העסק שלכם.

זכרו, עיצוב לוגו לעסק הוא השקעה לטווח הרחוק, זאת אחת המניות הטובות ביותר לעסק שלכם. אל תתפשרו עליה.

רוצים לוגו מנצח? תשאירו לנו פרטים!

7 סוגים של לוגואים שקיימים בעולם העיצוב

לוגו מונוגרמה - Lettermark

הסוג הראשון שנדבר עליו הוא לוגו מסוג מונוגרמה, הלוגו הזה מכיל בתוכו הרכב של כמה אותיות שבדרך כלל הם האות הראשונה של כל מילה משם החברה, וביחד הם יוצרים ראשי תיבות שהופכים להיות שם המותג, אפשר לזהות את הסוג הזה ישר שנתקלים בו, לרוב הוא יהיה מורכב משלוש אותיות אבל לא בהכרח, דוגמאות ללוגואים מהסוג הזה ניתן למצוא בתאגידים גדולים כמו, IBM, NASA, BBC ועוד.
 
לוגו מסוג מונוגרמה הוא לוגו מבוסס טיפוגרפיה, שמעוצב מהרכבת אותיות שיוצרות לוגו פשוט יחסית המבטא שם מסובך יותר, אז במקום להגיד National Aeronautics and Space Administration אומרים NASA.
 
מומלץ להשתמש בסוג הזה כאשר יש לכם חברה עם שם ארוך ואתם מעוניינים לפשט את הגיית שם המותג בכך שהוא ייתפס כשם קליל אצל הלקוחות שלכם.

לוגו מילולי - Wordmark

גם במקרה הזה הלוגו מורכב מאותיות ומבוסס על טקסט, אבל בלוגו מילולי השם של החברה מופיע בתוך הלוגו בצורה מלאה ולא כראשי תיבות. הטקסט עצמו מסוגנן בפונט ייחודי שלחברות יש זכויות יוצרים עליו, קחו לדוגמה את הלוגו של חברת קוקה-קולה, רוב בני האדם יזהו את המוצר רק מלראות את הפונט ואת הצבעים. דוגמאות נוספות לסוג כזה של לוגו הם גוגל, דיסני, סוני, ועוד..
 
מתי מומלץ להשתמש בסוג הזה?
אם בבעלותכם עסק חדש ואתם מעוניינים שהשם שלו ייטמע אצל קהל היעד שלכם, במקרה הזה בניית לוגו מילולי היא החלטה מצוינת ליישום האסטרטגיה הזאת. אך אם יש בבעלותכם חברה עם שם ארוך שקשה לבטא אותה לסמליל קטן, עדיף לשקול את האופציה הראשונה ולהשתמש בלוגו מונוגרמה.

לוגו ציורי - Pictorial marks

לוגו ציורי הוא יצירה גרפית שלא כוללת אותיות או מילים, לוגו מהסוג הזה נראה כמו תמונה קטנה ופשוטה שאנשים ישר מזהים למי היא שייכת, דוגמאות ללוגואים מהסוג הזה הם אפל, טוויטר, סטארבקס ועוד…
 
בחירת הלוגו הזה תדרוש מאתנו בחינת התמונה הרצויה בצורה מעמיקה. צריך לזכור שהתמונה שתיבחר תלווה את העסק לאורך השנים ויהיה קשה לשנות אותה, מכיוון שהיא תהפוך להיות חלק מהעסק עצמו ומהזהות שלו. לכן יש להקפיד על גודל התמונה ועל הצורה שלה, ולחשוב האם היא תשתלב לנו טוב בצורות השונות של ההטמעה.
 
דבר נוסף שיש לשים לב אליו הוא האספקט החברתי על התמונה המייצגת, לפעמים תמונות יכולות להיתפס בקונוטציה שלילית מאירועי עבר, לכן בחינה של הצד הזה היא חלק קריטי בבחירת התמונה.
 
שימוש בלוגו מהסוג הזה עשוי להיות לא מובן אם אתם עסק לא מוכר, במיוחד שהכוונה שלכם להעלות את המודעות לחברה אצל קהל המטרה, ההמלצה היא שבשלב הראשוני להוסיף גם טקסט ללוגו בכדי להעלות את המודעות ושהלקוחות יכירו את החברה. אבל הדבר לא חד משמעי, יש מקרים שהלוגו יכול להצליח ולהיטמע אצל הלקוחות מתחילת דרכו.

לוגו מופשט - Abstract Logo marks

הלוגו המופשט הוא מקרה פרטי ללוגו הציורי מקודם, הוא יצירה גרפית ללא טקסט. אך בשונה מלוגו ציורי שהתבסס על אובייקטים מהעולם האמתי, וכאלה שניתן לזהות אותם בקלות (לדוגמה תפוח של APPLE, או הפומה של PUMA), במקרה של לוגו מופשט הציור לא מבוסס על ישויות אמתיות. לוגו מהסוג הזה הוא יצירה מופשטת שמייצגת קונספט בעסק. דוגמאות פופולריות ללוגואים כאלה הם פפסי, אדידס, מיצובישי ועוד…
 
הלוגו המופשט הוא הלוגו הנחשק ביותר בשוק הלוגואים, משום שהוא יכול להעביר את המסרים של החברה בצורה קלילה ויצירתית, ועם העברת רגש לצרכן הפוטנציאלי.
שימוש בסוג הזה ייתן את הייחודיות לעסק שלכם, והוא יהיה מזוהה אך ורק עם החברה שהוא מייצג, אבל כדי לבנות לוגו מופשט בצורה מוצלחת אתם חייבים גוף מקצועי שמבין ויודע איך לשלב צבעים מתאימים, ואיך ליצור לוגו שמעביר את המסרים שהחברה שלכם משדרת, אחרת, הלוגו יהיה בלי משמעות.
 

לוגו קמע - Mascots

לוגו קמע הוא יצירה גרפית מונפשת שמתארת דמות המייצגת את העסק. יצירת האנימציה תתבצע בדרך כלל בצורה צבעונית וכיפית עם דמות מצוירת שמעבירה מסרים חיוביים והופכת לחלק בלתי נפרד מזהות החברה. הקמע של החברה ידבר בשמה וייצג אותה בפרסומות ובממשק בין החברה לבין הקהל שלה. דוגמאות מוכרות ללוגואים כאלה הם הקולונל של KFC, רונלד מקדונלד ( הליצן של מקדונלדס), התינוק של במבה, האיש של פרינגלס, ועוד…
 
לוגו קמע משפיע מאוד על משפחות ועל ילדים, אם יש לכם עסק שפונה לקהל הזה כדאי לכם מאוד לשקול יצירת קמע לעסק שלכם, והקמע יפנה וידבר באופן יותר ידידותי עם קהל המטרה שלכם. קמע גם יוצר אינטראקציה חברתית עם הלקוחות, ויכול להיות פלטפורמה חזקה לבניית הקשר ביניכם לבין הלקוחות שלכם במיוחד במדיות החברתיות.

לוגו משולב - The combination mark

לוגו משולב הוא קומבינציה של לוגו מונוגרמה או לוגו מילולי, עם לוגו ציורי או לוגו מופשט או קמע. השילוב יכול להתבצע בהרבה צורות והרבה אופנים, ובכך ניתן לייצר כמה קומבינציות שמשלבות טקסט עם תמונה.
 
לוגו משולב הוא צעד טוב אם רוצים ליצור קשר בין הלוגו הציורי או הקמע לבין העסק עצמו. אחרי תקופה מסוימת שהטקסט והתמונה מוצגות לציבור ביחד, הלוגו הציורי או הקמע ייטמעו במוחם של הלקוחות ואז יהיה אפשר להשתמש בהם ללא טקסט. קחו לדוגמה את התינוק של במבה שכולם מזהים אותו גם אם לא כתוב “במבה” מתחתיו.

לוגו סמל - The emblem

לוגו סמל מורכב מאייקון בשילוב טקסט עם הרבה אלמנטים גרפים בתוך הלוגו. הלוגו מזכיר חותמת רשמית של גוף מסוים ולכן משתמשים בו לרוב בגופים ציבוריים ובחברות ממשלתיות, לרוב בתי ספר או ארגונים ציבוריים הם אלה שיאמצו לוגו כזה.
 
בגלל הפירוט הרפי הגבוהה בלוגו, לפעמים קשה לשלב אותו בתוך פרטי המיתוג, למשל על כרטיס ביקור שהלוגו חייב להיות קטן מאוד, דבר שעלול לגרום ללוגו להיות בלתי קריא.
קיימות בשוק חברות שהצליחו לאמץ את סגנון הלוגו הזה ולגרום לו להיראות חדשני ומעניין, לדוגמה חברת הארלי-דוידסון. אבל מומלץ מאוד לא להוסיף יותר מדי אלמנטים גרפים לתוך הלוגו, וכמה שיותר פשוט יותר טוב.

רוצים לדעת עוד? תשאירו פרטים לפגישה ללא עלות!

0