fbpx

הפרסום הדיגיטלי לא עובד? אלה הסיבות למה זה לא עובד לכם!

שיווק ופרסום דיגיטלי מוצלח חייב להתבסס על אסטרטגיה מקצועית ועל התאמת שירותי העסק לפטפורמה שבה אתם מפרסמים

פרסום דיגיטלי - קצת נתונים

כולנו מודעים לעוצמתה של המדיה החברתית בפרט וכוחו של האינטרנט בכלל, לפי הנתונים של אתר המחקרים statista, בפייסבוק יש קרוב ל- 3 מיליארד משתמשים כאשר 1.8 מיליארד מהם פעילים על בסיס יומי, פייסבוק עדיין נחשבת לפלטפורמה החזקה ביותר בפן הפרסומי, אינסטגרם אחריה עם 1.5 מיליארד משתמשים כאשר המשתמש הממוצע מבלה 10 שעות בחודש בתוך האפליקציה וקרוב ל- 30 דקות ביום, ולטיקטוק יש יותר ממיליארד משתמשים פעילים שמבלים הכי הרבה זמן בתוך האפליקציה מבין הרשתות האחרות, 1.5 שעות ביום למשתמש הממוצע כלומר פי 3 מהאינסטגרם (הנתונים נכונים לינואר 2022 וגדלים עם הזמן). ניתן לראות נתונים נוספים אודות רשתות חברתיות אחרות כאן.
הכמות העצומה של המשתמשים ברשתות החברתיות נותנים כלים עם כוח רב למפרסימם ויכולת חשיפה גדולה לקהל היעד הרצוי.
נתונים על שימוש במדיה החברתית

אז למה הפרסום הדיגיטלי לא עובד?

אם הפרסום הדיגיטלי לא עובד לכם, כנראה שביצעתם או ביצעו עבורכם שרשרת טעויות שגרמו לחשיפה לא נכונה או לשיווק לא מתאים. המטרה של הפרסום היא לחשוף את השירות או המוצר שלכם לקהל היעד הרצוי, ולעשות את זה עם התוכן הנכון, בשיטה הנכונה, ובפלטפורמה המתאימה. 

וכאן הגיע הזמן להרחיב על הפרמטרים החשובים שישיגו פרסום דיגיטלי מוצלח:

קהל היעד - למי העסק שלכם פונה?

השאלה הראשונה בשיווק ופרסום מצליח היא ״מי קהל היעד של העסק שלכם?״, למי אתם פונים בפרסומים? ואיזה אנשים יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים עבור השירות שאתם מציעים?

השאלה הזאת נשמעת פשוטה בהתחלה, אבל אפיון קהל יעד היא משימה קשה ומאתגרת. במשימה הזאת אתם צריכים להגדיר בדיוק מי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לפי פילוחים שונים, לדוגמה: גיל, מגדר, תרבות, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין, מצב משפחתי, ועוד. כך תגבשו לעסק שלכם פרופיל הלקוח הפוטנציאלי שאתם רוצים לפרסם לו את השירותים שלכם.

אפיון לא נכון של קהל היעד יגרום לחשיפה לא מתאימה ולאחת הסיבות העיקריות בכשל פרסומי ובכך שהפרסום הדיגיטלי לא עובד לכם! 

אתם לא רוצים לבזבז כסף על חשיפת השירות שלכם לאנשים לא מתאימים, לדוגמה פרסום לגברים מוצרי נשים, לכן חשוב להגדיר טוב ובמדויק למי אתם מפרסמים.

קהל יעד

המקום הנכון - איפה לפרסם את העסק שלכם?

אחרי שהגדרת טוב את קהל היעד שלכם, השלב הבא הוא לדעת איפה הקהל הזה נמצא. 

אם הלקוחות שלכם הם חברות אחרות (B2B) קהל היעד שלכם לרוב נמצא ברשתות מקצועיות כמו לינקדאין, ואם אתם משווקים מוצרים לקהל המבוגר או עם תוכן רשמי, פייסבוק היא אולי הפלטפורמה הנכונה. באינסטגרם ובטיקטוק תמצאו לרוב את הצעירים יותר, בני דור ה-Y וה- Z.

כמובן שזה לא מדע מדוייק, כי רובנו נמצאים בכל הרשתות, אך יש שוני בהתנהגות האנשים בפלטפורמה בה הם משתמשים. לכן חשוב לאפיין את אופי קהל היעד ואת הפלטפורמה הנכונה בה אנחנו רוצים לפרסם לו.

אנחנו ממליצים למקד את הפרסום לפלטפורה המתאימה, אך לא לפסול רשתות חברתיות אחרות.ניתן לחלק תקציבים נמוכים לשאר הרשתות בכדי לבצע בדיקות על איך קהל היעד מגיב לפרסומים שם.

פרסום דיגיטלי

איך לפרסם להם? אסטרטגיה פרסומית!

הפלטפורמה המתאימה

אז אחרי שהגדרת למי אתם פונים, ואיפה אתם מפרסמים, הגיע הזמן לבנות תוכנית עבודה מסודרת. 

דבר ראשון צריך להגדיר את מטרת הפרסום, לדוגמה, האם אתם רוצים להעלות מודעות לעסק שלכם? לגרום לאנשים להיות מעורבים עם הפוסטים שלכם? או לגרום להם לרכישת מוצר?

הגדרת המטרה העיקרית תנחה אותכם בתהליך העבודה, ועליה תבנו אסטרטגיה פרסומית מתאימה כדי להשיג אותה בסופו של תהליך. 

אם אתם מוכרים שירות או מוצרים הנתפסים כיקרי ערך, יש לעבוד לפי עקרונות ושיטות השיווק. אחת השיטות היעילות ביותר הוא משפך שיווקי, בשיטה הזאת מתחילים לבנות מודעות סביב המותג אצל קהל היעד, לאחר מכן חוזרים ומפרסמים לאותם אנשים עוד מידע או שנותנים להם שירות בחינם ובתמורה הם הופכים ללקוחות פוטנציאליים, ורק לאחר מכן מפרסמים להם מודעות שיגרמו להם לבצע רכישה. בתהליך הזה אנחנו הופכים קהל יעד שלא הכיר אותנו לכאלה שמוכנים לרכוש את השירות שלנו.

 

משפך שיווקי
אסטרטגיה פרסומית

התוכן השיווקי

עכשיו צריך להתאים את התוכן למטרות הפרסום ולפלטפורמה שאנחנו מפרסמים בה, התוכן חייב להיות תוכן שיווקי שמתאים לאפליקציה בה אנחנו משתמשים. כדי לפרסם באופן היעיל ביותר צריך לבנות זהות מיתוגית ועיצובית שלפיה אנחנו מעצבים את המודעות והפוסטים שלנו. 

בפלטפורמות כמו לינקדאין צריך להשתמש בשפה שיווקית מקצועית עם תוכן גרפי (פוסטים סטטים וסרטונים) המתאימים לקהילה העסקית, גם בפייסבוק דרוש השקעה בתוכן הכתוב עם שילוב תוכן גרפי מתאים לקהילה המשתמשת ברשת החברתית. באינסטגרם ובטיקטוק התוכן הוא יותר סרטונים שיווקיים המתאימים לזהות העסק ועורכים בהתאם לאותה אפליקציה (פוסטים/רילס/סטורי/וסרטוני טיקטוק). 

התוכן הגרפי צריך להעביר את המסר שהגדרנו במטרות הפרסום, והוא חלק מתוכנית העבודה ומאסטרטגיית הפרסום שבנינו מקודם.

אסטרטגיה פרסומית

בדיקה! בדיקה! בדיקה!

והדבר האחרון וגם אחד החשובים בתהליך הוא הבדיקה המתמדת. כדי להימנע ממצב שקמפיין הפרוסם לא יעבוד, עליכם תמיד לבצע בדיקות לביצועים שלו. הבדיקות הם סופר חשובות ומלמדות איפה הקמפיין עובד ואיפה פחות.

אז איך בודקים קמפיינים?

את הביצועים אנחנו בודקים לפי המטרות שהגדרנו, אם הגדרנו מטרות חשיפה אז הפרמטרים הנבדקים הם כמות החשיפה וההגעה ליעד, בקמפיינים מסוג מעורבות אנחנו בודקים את רמת המעורבות ואת העלות לקליק (CPC/Link Click/Messaging replay) ועוד.. כך אנחנו יכולים ללמוד על הביצועים של אותו קמפיין ואם הם טובים או צריכים שיפור. 

דבר נוסף שיש לבצע באופן רציף הוא פיצול למטרת בדיקה, אנחנו בודקים כל מודעה בכל זמן נתון עם שינוי אחד מהפרמטרים שלה, כך תהיה לנו האפשרות לבדוק תוכן/תמונות/סרטונים/כפתור קריאה לפעולה, ואיזה מהם מביא את התוצאות הטובות ביותר. 

פרסום טוב לא נעשה ביום אחד, צריכה להיות שיטה ודרך לייעול הקמפיין שהגדרנו, ולאחר מכן תמיד לבדוק מה מביא ביצועים טובים ומשם לשפר אותו יותר. כך לאורך זמן אנחנו בונים פרסום חזק במדיה החברתית.

 

ביצוע בדיקות לקמפיין הפרסומי

רוצים שנאפיין לעסק שלכם תכנית פרסומית בחינם?

השאירו לנו פרטים לקביעת פגישת אפיון

0