fbpx

ניתוח מתחרים | מחקר תחרות בשוק כחלק מאסטרטגיית שיווק יעילה

מיתוג עסקי הוא הצעד הראשון לעבר ההצלחה שלכם, ובכדי להופך מעסק רגיל למותג מצליח יש מכלול תהליכים שצריך לבנות בצורה מקבילה.

ניתוח מתחרים ומחקר על התחרות בשוק

“כאשר שני אנשים רוכבים על אותו סוס, אחד מהם מוכרח לרכוב מאחור.” ~ ויליאם שייקספיר
לא משנה איזה מוצר העסק שלכם ישווק או איזה שירות הוא יציע, תמיד יהיו לכם מתחרים בשוק, ואם התחום שלכם פורץ דרך וחדשני, לא יקח הרבה זמן עד שהמתחרים יגיעו.
 
זיהוי המתחרים רק נשמע כמו משימה פשוטה, אבל הרבה הגדרות ומובנים נובעים מתוך צמד המילים “ניתוח מתחרים”. קיימים בשוק שני סוגים של תחרות, תחרות ברמת השוק ותחרות ברמת הענף. לדוגמה אם נרצה לרכוש מכונית משפחתית חדשה בטווח מחירים בינוני, אז חברות שמשווקות מכוניות שעונות על הדרישה הזאת כמו טיוטה או סובארו, יציעו לנו מוצרים דומים, כלומר מוצר דומה לאותם לקוחות באותה רמת מחירים. אבל יש גם את מרצדס שתציע לנו מכונית משפחתית יוקרתית, אומנם ניאלץ לשלם יותר אבל יכול להיות שהדבר ישתלם, וזאת תחרות ברמת הענף, כלומר אותה קטגוריית מוצר, אבל לא בהכרח אותם ערכי-מוצר ולא בהכרח אותו טווח מחירים.
 
אם נסכם את מה שאמרנו, סובארו וטיוטה מתחרות ביניהם באותו שוק, ומרצדס מתחרה איתם באותו ענף. הנה דוגמה נוספת להמחשת התחרות, אם יש בבעלותנו דוכן פלאפל, אז אנחנו בתחרות-שוק עם דוכני פלאפל באיזור שלנו, ובתחרות-ענף עם שווארמיות, דוכני המבורגר וכו…
 
אז השאלה העיקרית היא, מי הם המתחרים שלנו? ומה סוג התחרות? ככל שנצבור יותר ידע ונמקד את התחרות שלנו, כך נוכל לפנות לקהל הרצוי בצורה הטובה ביותר, ונדע למצב את העסק שלנו ולבדל אותו מהמתחרים.

ניתוח מתחרים במשרדנו | מחקר תחרות כחלק מאסטרטגיית שיווק

במשרד הפרסום NEVIN’S CONCEPT אנו עובדים לפי מתדולוגיית עבודה מסודרת כחלק מאסטרגיית מיתוג עסקי שתהפוך אותכם מעסק רגיל למותג מצליח.
 
כחלק מתהליך העבודה, ולאחר שהכרנו את השירות שאתם מציעים והמוצר שאתם מוכרים, אנחנו מבצעים מחקר שוק אשר מנתח את המתחרים העיקריים שלכם ואת המוצרים הדומים המוצעים.
 
ניתוח יסודי לתחרות בשוק הוא שלב מאוד חשוב למיצוב העסק שלכם ולבדל אותו מהמתחרים. ניתוח מתחרים ואפייונם תורמת רבות להגדרת התכנית השיווקית ולבנייתה. ניתוח זה יתרום רבות בהמשך הדרך לאופן בו העסק יפרוסם ולשיטה בה המוצר ימותג. לכן אנו מקפידים לערוך עבורכם ניתוח מתחרים מקיף ונעזור לכם לבלוט בעיני הלקוח מול המתחרים שלכם.
שלבי העבודה לניתוח מתחרים במשרדנו:
  • להכיר אותכם ואת המוצר והשירות שהעסק שלכם מציע
  • זיהוי מתחרים עיקריים
  • ניתוח מתחרים מקיף
  • נקודות חוזק וחולשה של כל מתחרה
  • בחירת מתחרים עיקריים
  • בחירת לקוחות אשר תסייע לנו בהגדרת קהל יעד
  • בניית אסטרטגיה שיווקית על בסיס הניתוח שביצענו

0